מכירת תרופות באופן חוקי

תוכן עניינים

חברות התרופות בישראל מגלגלות לכיסן מדי שנה כמה מאות מליוני שקלים ואילו חברות התרופות בארה"ב? מגלגלות לא פחות מ3 מיליארד דולרים מדי שנה.

כשמדובר בסכומים כה גדולים, הפיתוי של חברת רבות ואנשים רבים, היא להכנס לשוק ולגזור רווחים.

על כן, כלל ממשלות העולם עוקבות באדיקות ומקפידות על מכירת תרופות באופן חוקי.

חברות תרופות בישראל

על פי החוק בישראל, נכון ל 2019, על חברות התרופות לעמוד בתקנים מחמירים על מנת לקבל אישור למיכור תרופות בישראל. כמו כן יש חברות שמוכרות תרופות עם מרשם, אשר להן נוסף אישורים נוספים, וישנן חברות שמקבלות אישור למכירת תרופות ללא מרשם, כמו באתר טבע פלז'ר.

תרופות וכדורים

מכירת תרופות ללא מרשם

משמעות הביטוי "תרופה ללא מרשם" היא שהתרופה יכולה להמכר בסופר-פארם וברשתות השונות ללא צורך באישור רופא. בדרך כלל סוג זה של תרופות, נמצא במינון נמוך יותר ופחות דורש התייחסות אישית והתאמה אישית לכל אדם. אך, חסור להדגיש, כי אסור לזלזל בתרופות כאלו, ותמיד, יש להתייעץ עם גורמי סמכות על הכמות המומלצת ועל תופעות הלוואי

מכירות תרופות עם מרשם

משמעות הביטות "תרופות עם מרשם רופא" היא שעליכם לפנות לרופא על מנת לקבל את המרשם. בדרך כלל, מדובר בתרופות חזקות יותר, הדורשות התאמה אישית לצורך אותן. לצערנו, קיימת תופעה בשוק השחור של מכירת תרופות עם מרשם באופן לא חוקי, ולאנשים שלא קיבלו את המרשם.

על מי מוטלת האחריות למכירת תרופות באופן חוקי

  • על החברה היצרנית – על החברה היצרנית לוודא כי הגורמים עימה הם עובדים, מכירים את כלל החוקים. בנוסף עליה לייצר את התרופה בהתאם לתקנות משרד הבריאות ולבצע בדיקות שגרתיות ומחמירות על מנת לוודא כי התרופה תקינה.
  • על הגורמים המשווקים – על הגורמים המשווקים קיימת חובת זהירות. עליהם לוודא כי הלקוחות המבקשים את התרופה, אכן זכאים אליה. על גורם משווק, לעשות הפרדה בין מכירת תרופות ללא מרשם לבין מכירת תרופות עם מרשם
  • על הצרכן – על הצרכן לוודא כיפליים כי התרופה אותה הוא עומד לצרוך אכן יוצרה ונמכרה באופן חוקי. חשוב להבין שכל מטרת החוק היא דאגה לשלום ובריאות הציבור. במידה ותרופה יוצרה ונמכרה באופן חוקי, פוחתים הסיכויים לפגיעה בחיי הצרכן. בנוסף על הצרכן, לדווח במידה והוא נתקל במכירה לא חוקית.

שוק התרופות הינו תחום גדול ורווחי מאוד, ועל כן עלינו לשמור על התנהלות חוקית וישרה, כדי להקפיד על שמירה על חיי אדם ולהמנע מפגיעה, ניצול וזיופים. בין אם אתם עסק לתרופות ובין אם צרכני התרופות, הקפידו על כך – ושמרו על בריאותכם.

אילו זכויות רפואיות רשאי אדם לתבוע? לפרטים בנושא לחצו כאן.

עורך דין מחוייך
לשיחת ייעוץ עם עורך דין

מתלבטים לגבי סוגיה משפטית? לא יודעים אם צריך עורך דין או לא? השאירו פרטים וקבלו ייעוץ חינם מעורך דין מנוסה!

מידע נוסף
CBD – למי מותר למכור לנו?

בתקופה שלנו קשה שלא להיתקל במי שמעשן מריחואנה, החומר הזה, שבשנים האחרונות מספר צרכניו הולך וגדל, משווק כקנאביס רפואי באופן מורשה ומאושר ע"י משרד הבריאות.